“COUNTERS”

By Abby Manock

October 14th through December 12, 2010

“Counters” (3 min. 15 sec. video, 2009) proposes a research about the subjectivity of value and exchange through a hypnotic seduction sequence, production, modification, transportation and the subversive as  the dreamy sound of the "5 count soundtrack. "

Since its inception at Gallery Diet, in January 2009, “Counters” has traveled to various places in New York, Los Angeles, Maine, and Connecticut and internationally to Liverpool, England; Yokohama, Japan, and now, MARTE.

Every time the video is shown, Manock will choose a different scene to expand off the screen, building a new sculptural space. Each scene is created with the various themes, keeping the space of the exhibit in mind. By disassembling the original stage material and the modular parts of new installations, past sculptural elements are reinvented for the new environment of each exhibition.

Countercrop, at MARTE, is an extension of the "Orchard” scene; the first scene in the original video. In this embodiment, the viewer is invited to enter into the Manock world - a world that is extremely specific in the order of color. Through its exploration of the environment, each viewer becomes a character in the aesthetic world of the artist; "every person counts.”

 

“COUNTERS”

Por Abby Manock

14 de octubre al 12 de diciembre, 2010

Counters (3 min. 15 seg. video, 2009) propone una investigación sobre la subjetividad de valor e intercambio a través de una secuencia hipnótica de seducción, producción, modificación, transportación y lo sub versivo puesto al sonido de ensueño del "5 count soundtrack."

Desde su inicio en Gallery Diet en enero del 2009, Counters ha viajado a espacios en Nueva York, Los Ángeles, Maine, Connecticut e internacionalmente a Liverpool, Inglaterra; Yokohama, Japón y ahora MARTE.

Cada vez que se muestra el video, Manock escoge una escena diferente para expandir fuera de la pantalla, construyendo un espacio nuevo escultural. Cada escena es elaborada con los temas teniendo en mente el espacio de la exhibición. Desensamblando los materiales del escenario original y piezas modulares de instalaciones nuevas, los elementos esculturales del pasado son reinventados para el nuevo ambiente de cada exhibición. Countercrop en MARTE es una extensión de la escena del “orchard,” la primera escena en el vídeo original. En esta encarnación, el e spectador está invitado a entrar dentro del mundo de Manock, un mundo que es extremadamente específico en el orden del color. A través de su exploración del ambiente, cada espectador se convierte en un personaje dentro del mundo estético de la artista. Cada persona cuenta o “every person counts.”